logo

zondag 22 augustus 2004 PDF Afdrukken E-mailadres
zondag 22 augustus 2004 10:54

zondag 22 augustus 2004

Nou vandaag naar huis op aan, eerst de boel ff inpakken en opruimen. Om een uurtje of 12 begonnen met het badminton net daarna de partytent, windscherm, opblaasboot, luchtbed, waslijnen, hondenhok en ga zo nog maar ff door. Om een uurtje of 4 waren we zover, nog ff een bakkie bij Jan, Mary, Jaap en Magda en om 5 uur op huis aan, bij de grens nog ff getankt en sigaretten ingeslagen. Om een uurtje of kwart over 8 thuis, kon de deur niet open van de post, maar na ff duwen toch gelukt.

Dat was de vakantie, veel te snel voorbij

zaterdag 21 augustus 2004 PDF Afdrukken E-mailadres
zaterdag 21 augustus 2004 10:53

Zaterdag 21 augustus 2004

Was vanmorgen niet zo erg lekker, duurde ff voor ik op gang was. Om een uurtje of 12 de douche in en daarna zijn we richting Vianden gegaan, het regende onderweg een beetje, en daar aangekomen miezerde het nog iets, dus maar een paar regenjasjes uit auto en op stap richting het kasteel.

Pffff wat een klim over die natte kinderkopjes, halverwege nog ff een ijsje gekocht voor mij en Tjerry, eindelijk boven, de kaartjes en een boekje over het kasteel gekocht. Een uurtje of wat en 50 foto´s later waren we weer bij de uitgang, daar bij het souvenirwinkeltje een Keltische sleutelhanger voor Judith en een zwaard voor Tjerry gekocht.

Terug naar de auto ging een stuk handiger dan de heenweg, maar eerst ff een bakkie, en Tjerry een ijsthee.

lekker bakkie     huh?     ueueh,... ik neem,....

We zijn met de auto naar het centrum van Vianden gegaan en zijn te voet verder, ik wilde nog een foto van het standbeeld van Victor Hugo.

Victor

Even verder kwamen we een mooi klein kerkje tegen.

Mooi kerkje

binnenkant mooi kerkje

Zeker de binnenkant was zeer de moeite waard. Na bezoek aan een paar souvenirwinkeltjes waar de hoognodige, nergens anders te krijgen, onmisbare zakmessen moesten worden gekocht, en natuurlijk vingerhoedjes, weer terug naar de auto en richting Ingeldorf, Tjerry wilde graag een keer McDonnalds eten. Meteen maar ff 3 asbakjes ´meegenomen`, die zijn wel handig voor op de camping. Een leuk varkentje voor Juutje en een horloge annex hartslagmeter voor Terry. Zijn horloge is dus nergens meer te vinden … morgen nog maar eens ff goed zoeken.

vrijdag 20 augustus 2004 PDF Afdrukken E-mailadres
vrijdag 20 augustus 2004 08:51

Vrijdag 20 augustus 2004

Vandaag is het weer iets minder, af en toe een drupje regen. Maar het is niet koud. Net de partytent nog ff gerepareerd, een paar oogjes waren uitgescheurd. We gaan vandaag naar Ettelbruck, wat souvenirs kopen voor het thuisfront. Misschien op de terugweg nog ff langs kasteel Vianden. Judith is nu de cadeautjes aan het inpakken voor mijn mammie. (weer vingerhoedjes, is ze wel blij mee denk ik) Het weer klaart af en toe toch een beetje op, misschien word het nog een mooie zonnige dag. We moeten zo Tjerry maar eens gaan zoeken, die zal wel bij de buren zitten, anders komen we nergens meer vandaag. 13:30 Tjerry opgehaald bij de buren en op weg naar Ettelbruck, daar aangekomen konden we vrij snel de auto parkeren vlak bij de winkelstraat (Grande Rue). Het eerste waar we binnen gingen was natuurlijk een speelgoedzaak, we moesten nog een Uzi voor Jaap meebrengen en Tjerry wilde een erwtenschieter. Verder nog een cadeautje voor Tjerry zijn moeder gekocht en een watervaste stift om de partytent te merken (kunnen we hem volgend seizoen ook weer in elkaar krijgenWink).Daarna zijn we nog bij een soort blokker naar binnen gegaan, leuke winkel, een paar lantarentjes gekocht voor bij de hondjes in hun hok, een cadeau voor Dorien en nog drie RvS tuinlampjes op zonnecellen. Nog snel ff een kop koffie x en een broodje op een terrasje, Tjerry 2 ijsthee en een pizza.

Op de terugweg nog ff langs de Lidl, nog een leuke rode weekendtas voor Tjerry en wat boodschappen voor de spaghetti. 17:00 Terug op de camping de lampjes gelijk in de tuin gezet, maar binnen 10 minuten begon het al te onweren en vreselijk te regenen met af en toe zelf hagel.

Die lampjes Frown zullen dus wel niet branden vannacht L. Als de bliksem een zeiltje over het hondenhok gegooid, en nog een zijwandje in de partytent gezet, wat een hondenweer .

18:00 Judith is nu met het eten bezig, het regent en dondert nog steeds flink, de ergste bui is al wel voorbij denk ik, maar er valt nog genoeg. Later op de avond nog een spelletje rummycup gespeeld, met zijn vieren, Christopher deed ook ff mee. Om een uur of 10 gingen de lampjes toch nog aan, doen het goed en ziet er leuk uit.

donderdag 19 augustus 2004 PDF Afdrukken E-mailadres
donderdag 19 augustus 2004 10:49

Donderdag 19-8-2004

Mooi weer vandaag, niet te warm maar wel lekker zonnig. Vandaag gaan we naar Bourscheid, daar staat een mooi kasteel dat we gaan bezichtigen. Eerst nog ff langs de pin en bij de VVV wat folders gehaald. Nog ff bij Batiself in Ingeldorf langs om wat scheerlijnen voor de partytent te halen, en ik heb nog een mooie schooltas voor Tjerry gekocht, hij vindt er niet veel aan, dus voorlopig zit de laptop erin Innocent.

Onderweg naar het kasteel nog wat mooie foto´s gemaakt, een heel mooie omgeving met prachtige vergezichten. Vanaf de weg nog een paar mooie plaatjes van het kasteel gemaakt.

onderweg

Bij het kasteel aangekomen konden we nog net de auto parkeren, het was redelijk vol. De hondjes in de auto gelaten en op verkenning. Het was de moeite waard een van de mooiste kastelen die we tot nu toe in Luxemburg bezocht hebben. Op de terugweg een andere weg genomen, weer wat mooie foto´s gemaakt.

nog steeds onderweg

En toen nog ff langs een garage in Ingeldorf, Tjerry had op de heenweg een mooie auto gezien en die moest nog ff op de foto.

autootje

Terug op de camping de partytent weer in orde gemaakt, met een hoop extra scheerlijnen. Toen de restjes van de chinees opgemaakt met een hoop gemarineerde varkenshaas, lekker……. Toen was het ondertussen een uur of 10, daarna nog een potje rummycup. Om een uur of 11 kwamen Christopher en Mary ook nog ff langs, die waren net aangekomen op de camping. Ff bijgekletst en toen het bedje in, we waren ook best moe.

woensdag 18 augustus 2004 PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag 18 augustus 2004 10:47

Woensdag 18-08-2004

Mooi weer vandaag, we gaan richting Larochette, en zien wel wat we verder onderweg tegenkomen. Judith heeft haar dag niet echt vandaag, moest net de nieuwe puntenslijper uit de vuilniszak vissen. 13:00 uur, net terug uit de douche, kwam ik Jaap tegen, we zitten nu gezellig aan de koffie. Aangekomen in Larochette zagen Judith en Tjerry een bordje"chateau” dus de auto geparkeerd en wij er op af, pfff dat was een klim helemaal te voet over een smal pad de berg op en glad en stijl dat het was, een paar keer moeten rusten maar uiteindelijk waren we boven.

glad

En wat denk je een parkeerplaats recht voor de ingang van het kasteel, dus we hadden er zo heen kunnen rijden een paar honderd meter verder was de oprit de berg op. Maar ja, wij toch maar naar binnen, ff wat gedronken om bij te komen van de klim, hebben we het toch gehaald Eindelijk boven konden we het kasteel bezichtigen.

hè hè ff zitten

Zo mooi

Erg groot en hoog, leuke foto´s gemaakt en ff rondgebanjerd, Judith had wat last van haar heup, dus ik ben samen met Tjerry het woonhuis in gegaan en Judith heeft beneden gewacht met Chunkie.

Joehoe

Op de terugweg nog even door “Mullerthal” gereden en daar in de buurt van Consdorf nog een paar rotsen beklommen. Ik heb Tjerry zijn initialen nog in de rots gekrast met m´n zakmes, kunnen we later nog eens opzoeken.

boven zijn linker schouder, goed kijken hoor.

Toen kregen we erge trek en zijn bij de chinees in Reisdorf wat gaan halen, Tjerry wilde friet en wij rijst. Dat was erg lekker, toen we zaten uit te zakken (Tjerry was ff naar Jaap en Magda) betrok de lucht in een keer en begon het te regenen en te waaien, de partytent vloog al de lucht in, dus wij snel alles afgebroken en droog gelegd. Wij waren drijfnat maar alles was volgens mij nog heel en we hebben wel gelachen. Nu zitten we lekker binnen met droge kleertjes en een kopje koffie met amaretto, Tjerry is ook net weer terug en zit al gelijk te zeuren om te rummycuppen.

« StartVorige123VolgendeEinde »

Pagina 1 van 3

Wie is online?

We hebben 112 gasten online

Powered by Colani. Designed by: Free Joomla 1.5 Template, ftp manager. Valid XHTML and CSS.